Een klacht, wat nu?

Een klacht, wat nu?
Je hebt klacht over Neuromusculaire Praktijk Oomen? Dat is vervelend en die moet worden opgelost. Graag ga ik met je in gesprek over jouw klacht. We gaan samen naar een oplossing te zoeken. Vind je het lastig om het bespreekbaar te maken? Dan kun je er ook voor kiezen om het schriftelijk te doen. Uiteraard gaan we daarna samen in gesprek om te kijken hoe we jouw klacht kunnen oplossen.

Lukt het niet om er samen uit te komen? Dan ben ik via mijn beroepsvereniging NVST aangesloten bij een klachtenfunctionaris Quasir. En bij de geschillencommissie Stichting Zorggeschil.

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en ondersteunt u bij het formuleren van jouw klacht en het onderzoeken van een oplossing. Jouw therapeut wordt op de hoogte gesteld van het inschakelen van de klachtenfunctionaris.

Indien samen met de klachtenfunctionaris geen oplossing wordt gevonden, kun je terecht bij de geschillencommissie. De klachtenfunctionaris kan jou ondersteunen bij het inschakelen hiervan. Een geschillencommissie doet een bindende uitspraak.

Het stappenplan bij een klacht:

  1. Ga altijd eerst het gesprek aan met de therapeut
  2. Indien stap 1 geen oplossing biedt, kun je de klachtenfunctionaris van Quasir inschakelen
    Mailadres: bemiddeling@quasir.nl, tav. coördinator klachtenbemiddeling
    Telefoon: 085-4874012
    Post: Quasir, tav. coördinator klachtenbemiddeling, postbus 1021, 7940 KA in Meppel
  3. Indien stap 2 geen oplossing biedt kun je Stichting Zorggeschil inschakelen, dit gaat via de klachtenfunctionaris